Ja, ik wil kennismaken met Marina

Inplannen

Lastig om uw kerk in beeld te krijgen?

Herkent u dit?  

Moeite voor niets
Uw kerk bruist, van binnenuit: diensten, maaltijden, filmavonden, vakantiebijbelschool, etc. Vrijwilligers steken veel tijd in het kerkenwerk. Toch komt er soms maar een klein aantal mensen op de activititeiten af.  Je kunt dan het gevoel krijgen dat alle inspanningen voor niets zijn. En de vraag dringt zich op "Voor wie doen we het eigenlijk?"

"Vrijwillligers raken gedemotiveerd door de geringe belangstelling als er iets wordt georganiseerd. Een volgende keer krijg ik ze niet meer zo ver dat ze hun schouders ergens onder zetten." 

Het kan anders 

Ik begrijp het en herken dat gevoel. Hoe gedemotiveerd kun je er soms van raken dat jouw enthousiasme niet wordt gedeeld door anderen, binnen en buiten de kerk. 

Geloven in wat je doet

Ik heb besloten om me niet door dat gevoel te laten verlammen. Als je gelooft in wat je doet en dat uitdraagt, zul je anderen inspireren en enthousiasmeren. Dat is mijn motto. 'Uitdragen' - dat vraagt wel een zorgvuldige aanpak. Daarom heb ik deze training ontwikkeld. 

In mijn woonplaats heb ik in 2010 en 2012 een gemeentemusical georganiseerd. Beide waren heel succesvol, in het laatste geval was de theaterzaal van 250 mensen vier maal uitverkocht! We hadden de organisatie goed voor elkaar.  Alles klopte. Van het  'waarom willen we dit?' tot 'wat geven we de bezoekers als boodschap mee'?

Een goed opzette pr is een sleutel tot succes! 

Training

In mijn training “Op weg naar een bloeiende gemeente” ga ik samen met u aan de slag, om uw gemeente te positioneren en te presenteren als een moderne, eigentijdse gemeente, waar het bruist met effect. De pr van uw gemeente krijgt een boost. 

De modules

In zes modules werken we toe naar het eindresultaat: 

Module 1 - Voor wie zijn we er als kerk?

Module 2 - Wat is ons verhaal? missie / visie / kernwaarden

Module 3 - Maak een kloppend communicatiebeleid 

Module 4 - Kies de juiste middelenmix om uw doelgroep(en) te bereiken
Module 5 - Leer schijven met impact

Module 6 - Uw kerk in de picture! 

 

Het resultaat 

- Uw kerk heeft een heldere positionering en weet zich te onderscheiden
- U raakt de juiste toon om mensen te bereiken en aan te spreken
- U weet verbinding te maken met de mensen uit de regio / doelgroepen
- U bent in staat de juiste middelen in te zetten om uw activiteiten onder de aandacht te brengen (rekening houdend met doel, doelgroep, timing). 

Opbouw

Het is een programma van negen maanden, dat start aan het begin van het kerkelijk seizoen, in september. 

De training bestaat uit een startsessie, twee bijeenkomsten en een afsluitende bijeenkomst. Tussendoor krijgt u drie videolessen. Na elke les werkt u aan een opdracht, waarop u via skype feedback ontvangt. 

Het lesmateriaal uit de bijeenkomsten, de video´s en matrices komen online beschikbaar.  

Veelgestelde vragen 

  1. Hoeveel tijd kost de training ons?
    [na een doorklik]
    De training bestaat uit bijeenkomsten, videotrainingen, huiswerk met feedbacksessies, en een presentatie. Ik schat in dat je per module ongeveer 10 uur per persoon kwijt bent, dus in totaal 60 uur. De tijd moet je spreiden over negen maanden.
  2. Het is een forse investering. Levert dit echt iets op? 
    [na een doorklik]
    Het is lastig om het effect van deze communicatietraining in harde cijfers uit te drukken. Meer kerkbezoekers? Een hogere opbrengst aan giften? Het zou een heel mooi resultaat zijn.
    Wat zeker is, is dat u in ieder geval bewuster uw communicatiemiddelen kunt inzetten. 
  3.  Hoe snel boeken wij resultaat?
    [na een doorklik]
    Het bouwen aan een imago, het leggen van verbindingen en relaties is niet iets dat van de een op de andere dag resultaat geeft. Werken aan een goede naam vraagt tijd en voortdurende investering. Deze training heeft een duurzaam effect: op langere termijn werpt een consequente en doordachte communicatie zijn vruchten af, en voor langere tijd als je het goed en bewust doet. 

Anderen over Marina

Als vormgever van Kerken rond Rijn & Gouwe werk ik inmiddels 1,5 jaar met Marina samen. De professionaliteit en gedrevenheid waarmee Marina als eindredacteur elke twee weken een combinatie van tekst en beeld weet te verzorgen, maakt ook mij enthousiast in mijn werk. Tijdens de fase van eindredactie weet Marina door haar kennis en ervaring de juiste puntjes op de i te zetten, waardoor het eindresultaat iedere uitgave de juiste toon raakt, in woord en beeld. 

Klaas Dijkstra, vormgever INZET advies

Laten we dan eens kennismaken! Telefonisch, maar ook skypen is een optie. Ik beantwoord dan uw vragen en schets de mogelijkheden. Als u het gevoel krijgt dat ik u kan helpen, zetten we de volgende stap.  

De intake: ik kom naar uw kerk. We stellen vast waaraan we gaan werken en wie er aan het programma deelneemt/deelnemen. We bepalen dan ook de inhoud en de lengte ervan. Hierbij hoort ook een planning en prijsafspraken, uiteraard. 

Gesprek inplannen

Kennismaken met Marina