Ja, ik wil kennismaken met Marina
Ja, ik wil kennismaken met Marina

Moeite voor niets
Uw kerk bruist, van binnenuit: diensten, maaltijden, filmavonden, vakantiebijbelschool, etc. Vrijwilligers steken veel tijd in het kerkenwerk. Toch komt er soms maar een klein aantal mensen op de activititeiten af. Je kunt dan het gevoel krijgen dat alle inspanningen voor niets zijn. En de vraag dringt zich op "Voor wie doen we het eigenlijk?"
"Vrijwillligers raken gedemotiveerd door de geringe belangstelling als er iets wordt georganiseerd. Een volgende keer krijg ik ze niet meer zo ver dat ze hun schouders ergens onder zetten."
Ik begrijp het en herken dat gevoel. Hoe gedemotiveerd kun je er soms van raken dat jouw enthousiasme niet wordt gedeeld door anderen, binnen en buiten de kerk.
Ik heb besloten om me niet door dat gevoel te laten verlammen. Als je gelooft in wat je doet en dat uitdraagt, zul je anderen inspireren en enthousiasmeren. Dat is mijn motto. 'Uitdragen' - dat vraagt wel een zorgvuldige aanpak. Daarom heb ik deze training ontwikkeld.
In mijn woonplaats heb ik in 2010 en 2012 een gemeentemusical georganiseerd. Beide waren heel succesvol, in het laatste geval was de theaterzaal van 250 mensen vier maal uitverkocht! We hadden de organisatie goed voor elkaar. Alles klopte. Van het 'waarom willen we dit?' tot 'wat geven we de bezoekers als boodschap mee'?
Een goed opzette pr is een sleutel tot succes!
In mijn training “Op weg naar een bloeiende gemeente” ga ik samen met u aan de slag, om uw gemeente te positioneren en te presenteren als een moderne, eigentijdse gemeente, waar het bruist met effect. De pr van uw gemeente krijgt een boost.
In zes modules werken we toe naar het eindresultaat:
Module 1 - Voor wie zijn we er als kerk?
Module 2 - Wat is ons verhaal? missie / visie / kernwaarden
Module 3 - Maak een kloppend communicatiebeleid
Module 4 - Kies de juiste middelenmix om uw doelgroep(en) te bereiken
Module 5 - Leer schijven met impact
Module 6 - Uw kerk in de picture!
- Uw kerk heeft een heldere positionering en weet zich te onderscheiden
- U raakt de juiste toon om mensen te bereiken en aan te spreken
- U weet verbinding te maken met de mensen uit de regio / doelgroepen
- U bent in staat de juiste middelen in te zetten om uw activiteiten onder de aandacht te brengen (rekening houdend met doel, doelgroep, timing).
Het is een programma van negen maanden, dat start aan het begin van het kerkelijk seizoen, in september.
De training bestaat uit een startsessie, twee bijeenkomsten en een afsluitende bijeenkomst. Tussendoor krijgt u drie videolessen. Na elke les werkt u aan een opdracht, waarop u via skype feedback ontvangt.
Het lesmateriaal uit de bijeenkomsten, de video´s en matrices komen online beschikbaar.

Wij dachten dat we zelf wel een aardige tekst konden schrijven maar nadat Marina met haar professionele blik naar de tekst had gekeken, was het ineens een goed leesbare tekst geworden.
Zij heeft er een wervende en kindvriendelijke tekst van gemaakt. We hebben nu een prachtige flyer voor de kindergroep.
Laten we dan eens kennismaken! Telefonisch, maar ook skypen is een optie. Ik beantwoord dan uw vragen en schets de mogelijkheden. Als u het gevoel krijgt dat ik u kan helpen, zetten we de volgende stap.
De intake: ik kom naar uw kerk. We stellen vast waaraan we gaan werken en wie er aan het programma deelneemt/deelnemen. We bepalen dan ook de inhoud en de lengte ervan. Hierbij hoort ook een planning en prijsafspraken, uiteraard.
