Verhalen met spirit - verhalen die raken
Wil je als kerk of organisatie persoonlijker, aansprekender en overtuigender communiceren? Boor dan de verhalen van gemeenteleden of medewerkers aan en benut ze.
Wil je als kerk of organisatie persoonlijker, aansprekender en overtuigender communiceren? Boor dan de verhalen van gemeenteleden of medewerkers aan en benut ze.
Hoe kun je nu in het kerkblad ruimte maken voor persoonlijke verhalen van gemeenteleden? En wel zo dat het recht doet aan de verteller en waarde toevoegt aan het blad? Tips uit mijn kerkbladpraktijk
Verhalen van mensen in het kerkblad maken het blad aantrekkelijker om te lezen. En daar doen we het toch voor? Maar wat is de kracht van verhalen?
In de communicatie bij veranderingen spelen verhalen een cruciale rol. Ook in de kerk. De nieuwe focus van Alphatekst.
Dat is ook een boodschap voor kerken. Ik onderschrijf deze boodschap van harte en ondersteun en adviseer kerken graag bij deze opdracht. In Alphen aan den Rijn e.o. geven 11 protestantse kerken en diverse ideële organisaties gehoor aan deze oproep. Zij geven acte de presence op 5 oktober, op de Inspiratiemarkt Alphen aan den Rijn e.o. Deze inspiratiemarkt is een initiatief van de stichting Inspiratie Alphen e.o. Als communicatieadviseur heb ik dit evenement samen met een projectteam (dat voornamelijk bestaat uit predikanten) van de grond getild. Kerken en organisaties stimuleren om zo hun verhaal onder woorden te brengen dat ze dat kunnen overbrengen aan een groter publiek. Ook dat is communicatie! #kerken #inspirerend je verhaal vertellen #evenement Meer weten over de Inspiratiemarkt? Kijk op Facebook, Inspiratiemarkt Alphen aan den Rijn e.o.
Koning Willem Alexander druk in drie kernwoorden uit hoe hij koning wil zijn. Maar ook organisaties, bedrijven en kerken hebben kernwoorden nodig om te laten zien waar ze voor staan. Kernwaarden en ambitie zijn belangrijke bouwstenen in de communicatiestrategie.
Heeft uw kerk een missie? Vier redenen om hieraan te werken.
Om in beeld te komen bij haar doelgroepen heeft de kerk goede pr nodig. Dat vraagt om strategie en keuzes maken. Druist dat niet in tegen de gedachte dat de kerk er is voor iedereen?
Hoe kunnen we werken aan de zichtbaarheid van onze kerk? Hier lees je een nieuwe blogserie onder de naam: 'de Lampjes van Alphatekst - over effectieve communicatie, heldere taal, profilering en zichtbaarheid van de kerk.
Onlangs redigeerde ik een interview voor Kerken rond Rijn & Gouwe, het kerkblad waar ik eindredacteur van ben. Ik durf dan best te vertrouwen op mijn talenkennis, maar soms laat die me toch in de steek. Zoals deze keer..